W Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie osoba małoletnia jest bezpieczna.

Ilustracje Joanna Kurowska

Zasady komunikacji z małoletnimi w Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie

Traktujemy osoby małoletnie z szacunkiem. Pamiętamy, że mają swoje potrzeby i są dla nas ważne.

  1. Dbamy o potrzeby osoby małoletniej, pomagamy w problemach. Staramy się sprawić, aby czuła się w galerii bezpiecznie.
  2. Reagujemy, gdy osoba małoletnia czuje się zagrożona lub gdy jest krzywdzona.
  3. Patrzymy osobie małoletniej w oczy podczas rozmowy.
  4. Podczas pielęgnacji (pomoc w ubieraniu, myciu itp.) ograniczamy kontakt fizyczny do niezbędnego minimum.
  5. Unikamy przebywania z osobą małoletnią sam na sam, jeśli to nie jest absolutnie konieczne.
  6. Komunikujemy się z osobami małoletnimi i ich rodzicami tylko przez oficjalne, służbowe kanały.
  7. Jeśli pracownik podejrzewa, że osoba małoletnia jest krzywdzona na terenie galerii, wzywa pomoc.

Czego nie wolno robić pracownikom galerii?

  1. Nie wolno stosować przemocy wobec osoby małoletniej w jakiejkolwiek formie.
  2. Nie wolno komentować wyglądu i zachowania osoby małoletniej oraz jego opiekuna.
  3. Nie wolno przyjmować prezentów od osób małoletnich, w tym pieniędzy.
  4. Nie wolno podawać osobom małoletnim produktów, które są im zabronione (leków, alkoholu, papierosów itp.).
  5. Nie wolno nawiązywać miłosnych lub intymnych relacji z osobą małoletnią. Nie wolno dotykać w sposób, który może być uznany za nieprzyzwoity lub niestosowny.
  6. Nie wolno zapraszać osoby małoletniej na spotkanie poza galerią ani kontaktować się prywatnymi kanałami.

Jak pracownicy galerii zareagują, gdy podejrzewają, że osobie małoletniej dzieje się krzywda na terenie galerii?

  1. Rozmawiamy z opiekunami osoby małoletniej. Pytamy rodziców lub opiekunów, co się stało. Sprawdzamy, jak to wpłynęło na osobę małoletnią.
  2. Upewniamy się o bezpieczeństwie osobę małoletniej.
  3. Monitorujemy sytuację. Pilnujemy bezpieczeństwa osoby małoletniej, dopóki jest w galerii.

Co jeśli osobie małoletniej dzieje się krzywda?

Ilustracje Joanna Kurowska
  1. Jeśli podejrzewamy, że osoba małoletnia jest krzywdzona, rozmawiamy z nią lub z jego opiekunem.
  2. Zapewniamy osobie małoletniej bezpieczeństwo. Jeśli jest taka potrzeba, wzywamy odpowiednie służby.
  3. Po przyjeździe służb przejmują one opiekę nad dzieckiem.

Co w wypadku, gdy zagrożenie stwarza pracownik galerii?

  1. Odsuwamy pracownika od kontaktu z osobami małoletnimi. Jeśli podejrzewamy, że zrobił krzywdę osobie małoletniej, nie pozwalamy na kontakt, dopóki nie wyjaśnimy sprawy.
  2. Badamy sprawę. Dyrektor galerii musi sprawdzić, co się stało, i wysłuchać wszystkich świadków zdarzenia.
  3. Wyciągamy konsekwencje. Jeśli ktoś skrzywdzi osobę małoletnią, może to być powód do zwolnienia tej osoby z pracy w galerii.
  4. Zakaz wstępu. Dyrektor może zabronić wstępu do galerii osobom, które skrzywdziły kiedyś osobę małoletnią.

Czy ktoś dowie się o tym, co się stało?

Wszyscy, którzy dowiedzą się o tym zdarzeniu, muszą je zachować w tajemnicy. Informacje przekażemy Policji, jeśli to jest potrzebne, żeby pomóc osobie małoletniej.

  • Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży: 116 111
  • Dziecięcy telefon zaufania: 800 12 12 12
  • Telefon dla rodziców, nauczycieli i innych osób zajmujących się dziećmi w sprawie bezpieczeństwa dzieci: 800 100 100
  • Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sopocie: 58 551 17 10
  • Niebieski Pokój w Sądzie Rejonowym w Sopocie: 58 554 98 42
  • Numer alarmowy: 112
  • Pogotowie: 999
  • Policja: 997

Pełna treść standardów ochrony małoletnich w Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie

Poniżej znajdziesz link do pełnego tekstu standardów ochrony osób małoletnich w Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie. Możesz też pobrać dokument w formacie PDF.

Pełna treść standardów ochrony małoletnich w Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie 

ZMIEŃ WIELKOŚĆ TEKSTU
ZMIEŃ KONTRAST