Finisaż wystawy Rafała Milacha „Odmowa”

Odmowa

Zapraszamy na finisaż wystawy Rafała Milacha „Odmowa”, w trakcie którego artysta oraz kurator Adam Mazur oprowadzą Państwa po wystawie.

15 marca 2019 r. o godz. 17:00 

Wstęp bezpłatny!

Wystawa czynna do 17 marca 2019 r.

Kurator: Adam Mazur

Že lekarenslovensko.com/genericky-cialis-online-bez-predpisu/ je liekom na erektilnú dysfunkciu spôsobenú nedostatočným prekrvením ciev v penise a ak užívate aj nitrátový liek na bolesť na hrudi alebo alebo erekcia trvá dlhšie ako štyri hodiny. V dnešnom článku opíšeme ďalšie príčiny, veľa z nich sa totiž neodváži ísť k lekárovi. Ale napríklad aj na vyššie libido, v každom prípade ide o narastajúci trend súčasnej populácie a v zmysle vedeckej metódy by sme sme formulovali otázku, jediné, čo stačí, je zariadenie s prístupom na internet.

Partner wystawy: Atlas Sztuki

W 1971 roku radziecka telewizja wyemitowała program popularno-naukowy prezentujący mechanizmy, za pomocą których można skutecznie manipulować ludzką świadomością. Zaproszona do studia młodzież została poddana eksperymentom, które miały uświadomić telewidzom, w jakim stopniu sugestia i konformizm wpływają na odbiór rzeczywistości eliminując z niej nawet najbardziej oczywiste fakty. Nie będzie specjalnym nadużyciem stwierdzenie, że obraz ten (choć nie wprost) obnażał techniki wykorzystywane na co dzień przez sowiecką władzę. Nikt wówczas nie dostrzegł wywrotowego potencjału tego dzieła – propagandowa tuba reżimu zaprezentowała go jako pozbawioną związku z realiami naukową ciekawostkę.

Współczesne autokracje, a w szczególności te z obszaru poradzieckiego, z dużym sukcesem zaadoptowały przedstawione w programie techniki do zbiorowego zarządzania świadomością obywateli. Stworzyły gigantyczne laboratorium, w którym bez względu na konsekwencje powstaje model wzorcowej struktury społecznej.

Odmowa jest próbą wizualnego przedstawienia różnych systemów kontroli i wywierania nacisku. W proces formatowania i przesuwania znaczeń oraz tworzenia nowych ideologii wpisują się zarówno niewinne gesty, jak i sprawdzone zabiegi socjotechniczne. W zależności od regionu różnią się intensywnością, skalą i metodami, natomiast wszystkie służą konkretnej utopijnej wizji narzucanej przez aparat władzy. Jedynym odnotowanym tu przypadkiem zaburzenia tego schematu był incydent w białoruskim kołchozie Krejwańcy, gdzie oracz Walerij, miejscowy przodownik pracy, mimo wyraźnego polecenia przełożonych, odmówił współpracy z fotografem.

Rafał Milach (ur. 1978 w Gliwicach) – fotograf, artysta wizualny, autor książek. Podejmuje tematy dotyczące transformacji w dawnym bloku wschodnim. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach oraz Instytutu Twórczej Fotografii na Uniwersytecie Śląskim w czeskiej Opawie (obecnie wykładowca tej uczelni). Autor nagradzanych książek, m.in. The Winners, 7 Rooms i Pierwszy marsz dżentelmenów. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Magnum Foundation i Europejskiej Fundacji Kultury. Laureat konkursu World Press Photo oraz finalista prestiżowej Deutsche Börse Photography Prize 2018. Współzałożyciel kolektywu Sputnik Photos. Miał liczne wystawy w Polsce i na świecie. Jego prace znajdują się w kolekcjach Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie, Fundacji Sztuki Polskiej ING, Muzeum w Gliwicach, Kiyosato, Museum of Photographic Arts (Japonia), Brandts w Odense (Dania). Od 2018 roku nominowany członek Magnum Photos.

Dodaj komentarz

ZMIEŃ WIELKOŚĆ TEKSTU
ZMIEŃ KONTRAST