Bill Coleman and Gordon Monahan “Dollhouse”

20 stycznia 2019 r., godz. 17:00

Wstęp wolny!

W niedzielę 20 stycznia zapraszamy na performance Gordona Monahana i Billa Colemana “Dollhouse”.
Obaj artyści mieli wystąpić w ramach 7. edycji Dwubiegunowych Międzynarodowych Spotkań Performerów, które ze względu na żałobę zostały odwołane.
Artyści zgodzili się jednak zostać jeden dzień dłużej i wystąpić dla Państwa ze znakomitym spektaklem “Dollhouse”. 

Bill Coleman występował w miejscach, których zwykle nie kojarzymy ze scenami teatralnymi, jak szczyty górskie, lasy deszczowe, prerie i place budowy. Jego projekty często obejmowały współpracę z różnymi grupami, w tym rosyjskimi weteranami drugiej wojny światowej, społecznościami Aborygenów, mieszkańcami wiosek rybackich i rancz. Artysta występował m.in. w Tramway w Glasgow, na Warsztatach Teatru Tańca w Nowym Jorku, w Place Des Arts w Montrealu oraz w Teatrze Aleksandryjskim w Sankt Petersburgu. Coleman jest od ponad 30 lat choreografem, a w ciągu ostatniej dekady prowadzi eksperymenty z mikro-ruchami w swoim ciele.  

Gordon Monahan jest autorem utworów na fortepian, głośniki, prac wideo, rzeźb kinetycznych i instalacji dźwiękowych w różnych gatunkach, od awangardowej muzyki koncertowej do instalacji multimedialnych i sztuki dźwięku. Jako kompozytor i artysta dźwięku, Monahan łączy jakościowe i ilościowe aspekty naturalnych zjawisk akustycznych z elementami technologii mediów, środowiska naturalnego, architektury, popkultury i performance’u na żywo. Artysta występował m.in. w The Kitchen w Nowym Jorku, podczas Donaueschinger Musiktage w Niemczech, w Massey Hall w Toronto, Ars Electronica w Linzu, na Dworcu Hamburskim w Berlinie oraz w wiedeńskiej Secesji. Wystawiał swoje prace w Kanadyjskiej Galerii Narodowej, berlińskich daad galerie i Kunstwerke. Odbył rezydencję artystyczną w DAAD Berlin w latach 1992/93. Jest laureatem Nagrody Gubernatora Kanady w dziedzinie Sztuki Mediów (2013).

https://www.bill-coleman.com/ 

Dollhouse
by Bill Coleman and Gordon Monahan 

In Dollhouse, contemporary dance master and choreographer Bill Coleman portrays a figure whose whole world is literally falling in around him. Inhabiting an object-laden room that collapses and breaks at his every touch, Coleman shares the stage with sound artist Gordon Monahan and his unique score, which accompanies the dancer’s descent into chaos. The environment seems to move of its own accord as its occupant tap-dances through 60 minutes of theatrical disintegration.
Occupying Monahan’s experimental musical soundscape and landscape, Coleman plays the role of modern fakir as he suffers through what at times are comic situations on his way to sonic and visual pandemonium. Both eye-popping spectacle and unique score, Dollhouse encompasses tap dancing, performance art, sound installation, slapstick, and interactive physical action in which mechanical and electronic objects, both handmade and found, deliver disrupting and surprising rhythms for the ears and eyes.