20 stycznia 2019 r., godz. 17:00
Wstęp wolny!
W niedzielę 20 stycznia zapraszamy na performance Gordona Monahana i Billa Colemana „Dollhouse”.
Obaj
artyści mieli wystąpić w ramach 7. edycji
Dwubiegunowych Międzynarodowych Spotkań Performerów, które ze względu na
żałobę zostały odwołane.
Artyści zgodzili się jednak zostać jeden dzień dłużej i wystąpić dla Państwa ze znakomitym spektaklem „Dollhouse”.
Bill Coleman występował w miejscach, których zwykle nie kojarzymy ze scenami teatralnymi, jak szczyty górskie, lasy deszczowe, prerie i place budowy. Jego projekty często obejmowały współpracę z różnymi grupami, w tym rosyjskimi weteranami drugiej wojny światowej, społecznościami Aborygenów, mieszkańcami wiosek rybackich i rancz. Artysta występował m.in. w Tramway w Glasgow, na Warsztatach Teatru Tańca w Nowym Jorku, w Place Des Arts w Montrealu oraz w Teatrze Aleksandryjskim w Sankt Petersburgu. Coleman jest od ponad 30 lat choreografem, a w ciągu ostatniej dekady prowadzi eksperymenty z mikro-ruchami w swoim ciele.
Gordon Monahan jest
autorem utworów na fortepian, głośniki, prac wideo, rzeźb kinetycznych i
instalacji dźwiękowych w różnych gatunkach, od awangardowej muzyki
koncertowej do instalacji multimedialnych i sztuki dźwięku. Jako
kompozytor i artysta dźwięku, Monahan łączy jakościowe i ilościowe
aspekty naturalnych zjawisk akustycznych z elementami technologii
mediów, środowiska naturalnego, architektury, popkultury i performance’u
na żywo. Artysta występował m.in. w The Kitchen w Nowym Jorku, podczas
Donaueschinger Musiktage w Niemczech, w Massey Hall w Toronto, Ars
Electronica w Linzu, na Dworcu Hamburskim w Berlinie oraz w wiedeńskiej
Secesji. Wystawiał swoje prace w Kanadyjskiej Galerii Narodowej,
berlińskich daad galerie i Kunstwerke. Odbył rezydencję artystyczną w
DAAD Berlin w latach 1992/93. Jest laureatem Nagrody Gubernatora Kanady w
dziedzinie Sztuki Mediów (2013).
https://www.bill-coleman.com/
Dollhouse
by Bill Coleman and Gordon Monahan
In
Dollhouse, contemporary dance master and choreographer Bill Coleman
portrays a figure whose whole world is literally falling in around him.
Inhabiting an object-laden room that collapses and breaks at his every
touch, Coleman shares the stage with sound artist Gordon Monahan and his
unique score, which accompanies the dancer’s descent into chaos. The
environment seems to move of its own accord as its occupant tap-dances
through 60 minutes of theatrical disintegration.
Occupying Monahan’s
experimental musical soundscape and landscape, Coleman plays the role of
modern fakir as he suffers through what at times are comic situations
on his way to sonic and visual pandemonium. Both eye-popping spectacle
and unique score, Dollhouse encompasses tap dancing, performance art,
sound installation, slapstick, and interactive physical action in which
mechanical and electronic objects, both handmade and found, deliver
disrupting and surprising rhythms for the ears and eyes.